24/4

Ska försöka sammanfatta helgen hade jag tänkt.

Lördag:
Jag masade mig upp otroligt tidigt och undrade varför jag var hemma och inte i Norge med Frida och Nahla. Fick skjuts av mamma så att jag skulle hinna införskaffa matsäck innan det bara av till Ornö med mina konfirmande. Dagen spenderades med konfirmanderna och Bettan i Ornös församlingshem där vi pratade allvar. Värderingar och den kommande resan. P.g.a deras festande var det nästan så att de inte blev betrodda att åka till Polen, men efter ett föräldramöte så fick de det tillslut, och föräldrarna kännde sig trygga med oss ledare. Så det var ju tur, men lite skäll fick de.
Kom tillbaka till Dalarö vid halv fem för att genast hoppa på bussen och bege mig in till staden för att möta Annie. Träffade henne där och vi gick och mötte upp familjen som kikade på kök. Efter det åkte vi till Ottilelund där Susanne och Patrick firades, 25 respektive 30 år fyllda. Jag och Annie spenderade efter det resten av kvällen med att bada bubbelpool. Otroligt trevligt.

Söndag:
Jag övergav Annie redan på morgonen för att åka till jobbet. Jobbade 10-15, då fick Annie umgås med min mamma. Det verkade som det funkade bra. Kom hem vid halv fyra då jag var tvungen att packa för sen var det dags att bege sig till den väldigt omtalade linedancekryssningen där jag och Annie skulle ha hand om Panorama där det bara spelas önskedanser. Vi anländer vid 18-tiden och får gå och hämta ut våra biljetter + den otroligt hemliga vip-koden. Får sen lotsa oss genom folkmassan för att komma till vakten som visade oss till vip-rummet. Då kännde vi oss lite fancy. Ombord på båten så fick vi gå och äta för att efter det öppna upp vårat dansgolv. Det gick galant och vi hade de få unga killar som var på båten uppe vid vårt dansgolv nästan hela kvällen. Klart de ville stajla för de söta dj-tjejerna lixx. Väldigt trevligt. Vi gick av vårat pass vid 01.00 då jag genast ville gå och dansa. Annie gick och lade sig vid 2, men jag dansade vidare tills klockan var 04.00. Då var det dags att få några timmars sömn.
Vi gick upp vid halv nio för att hinna göra oss iordning och äta lite frukost innan vi var tvugna att öppna dansgolvet igen vid 10.00. Den första timmen var lite död, men sen började folk droppa in och snart var även de unga killarna tillbaka (varav en faktiskt var lite söt). Vi imponerade sen på publiken enda fram till klockan 14.00 då vi gick och åt lunch. Efter lunchen så ville jag dansa, så det gjorde jag. Efter någon timme gick Annie ner till hytten och vilade sig, men jag dansade till 17.30 då alla dansgolv stängde. Det var en underbar helg.

Idag är jag lite mör i benen, men det är helt okej. Det var svårt att komma upp imorse. Fast jag gick och lade mig så fort jag kom hem igår, så hade säkert somnat redan innan klockan var 21.00. Det var underbart. Imorrn är det dags för studenskiva, och så är även fallet på torsdag. Fredag är det upstairs i Jorbro kyrka kl. 19.00, var så välkomna. Då ska jag sjunga. 

Kommentarer
Postat av: frida B

Gumman! Var har du varit hela mitt liv! Och nu ska du till polen din bajsarne! Ring fort som ögat när du kommer hem så vi kan träffas!

Postat av: Hultis

DANCING QUEEN!

2007-05-01 @ 11:39:31
URL: http://pixelpinglan.blogg.se
Postat av: Paula

Hey Martina! Det var ett tag sen!
Hur leker livet ;D?
Har du börjat töja dina öron än? vilka storlekar köpte du som "nybörjarkitt"

2007-05-05 @ 17:25:07
URL: http://paula.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback