Underbar helg!

Fick äntligen äntligen återse mitt kära Graninge <3
Jag blev så glad när jag kom dit så det går bara inte att beskriva. Alla fina människor och stämmningen och utsikten och allting!
Fick träffa Hasse, John, Jenny, Victor och Christoph igen också. Så underbara människor.

Det var alltså jag, Bettan, Isabella, Arvid och Petter som begav oss ut till Graninge i fredags för att delta i stuh. Vi kom dit och träffade alla underbara människor och även den nya pedagogen på Graninge. Pia! Hon visade sig vara en ängel i människogestalt. Medans deltagarna fick leka lära-känna-lekar så fick församlingsledarna en snabbgenomgång av helgen och sedan fick vi lite kvalitetstid för att utbyta erfarenheter. Ja, jag har ju inte så många eftersom våran ungdomsverksamhet fortfarande är i det närmaste obefintlig.
Vi pratade mycket om hur dåligt det fungerar på Dalarö med ungdomsverksamheten och att jag jobbar väldigt mycket ideellt i kyrkan, men att jag ändå ska betala halva min avgift på 18+. Det tyckte alla var helt och hållet befängt, så Pia skulle se över lite och skaffa fram pengar så att Graninge bidrar med andra halvan av avgiften ( den är iof bara på ca.600 kr, men ändå).  Det var som att få sina böner hörda. Fick många nya ideér och nytt mod att fortsätta.

Det blev lördag, såklart, och vi gick upp extra tidigt eftersom biskop Carolina Krook skulle komma. Hon pratade med oss om tro och Jesus. Otroligt intressant. Sen höll hon i Gudstjänsten där Stockholmsstifts ungdomsstipendium delades ut. Jenny var en av de 3 som fick det. GRATTIS! Du förtjänar det verkligen så otroligt mycket.
Eftermiddagen ägnades åt workshops, jag var och hälsade på lite på gospelen, sen så passade jag på att prata lite med Victor när han var där. Sen var det Middag och efter det middagsbön. SEN var det dags för lördagens suprise (som vi ledare fick reda på redan på fredagen). Det var Linedance. Alla tyckte det var roligt och instruktören, Bitte, kände Kitty. Det var roligt. När jag sa att jag dansade linedance så ville hon att vi skulle visa lite hur det skulle se ut, så det gjorde vi såklart. Efter det sa "mina" ungdomar att jag var den coolaste ledaren på lägret, vilket jag såklart redan visste (A). haha!
På kvällen var det dags för det traditionella discot och sen Maffia! Viktigt viktigt. Jag var maffia första omgången och vi vann, sen andra omgången fick jag ta över Hasses roll som Gud, vilket jag är väldigt dålig på. öhm. ja. Men det gick relativt bra. Kom i säng vid 5-snåret någon gång.

Dagen har varit bra. Upp 8, så det blev inte mycket sömn, sen frukost och städning. Sen dags för den sista Gudstjänsten, som alltid är lika bra men sorglig. Sen hade några föreläsning och sen var det dags att säga hejdå. Sorgligt värre. Samma känsla av att inte vilja åka hem. Man vill aldrig åka ifrån Graninge. Till och med "mina" ungdomar klagade på att de inte ville hem, så de vill följa med nästa år igen. Och det är ju bra. Kramring och Muffinman avslutade årets STUH - Känn ingen oro.

Men jag får snart åka igen, när jag ska på 18+ helgen, och efter den är det dags för STUM. Jag längtar så otroligt mycket redan.

Kommentarer
Postat av: isabella

jaa du var den helt klart coolaste ledaren ! :D
och jaa vi ville verkligne inte åka därifrån, ja har typ saknat graninge hela dagen och känner jag mej själv rätt blir de mååånga fler dagar av saknad.. "/ men me massa kul minnen ! :D

STUH -07 !

Postat av: Martina

Haha, tack ^^
Det är rätt normalt att det är så, och det blir inte bättre ska du veta. Fast jag ska ju dit om bara några veckor (a). Pilutta dig!

2007-01-23 @ 22:05:32
Postat av: Todden.

Cool, nu är jag en av dina blogg läsare :)

2007-01-25 @ 14:06:50
Postat av: Martina

Coolers :D

2007-01-26 @ 07:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback