18/8

Jag vet att jag skrev tidigare att jag ville stanna alla 4 åren. Jag ljög. Det var för att det kändes bra när pappa var här. Allt var lätt, för jag hade ju massa stöd från honom och så då kändes det bra. Nu känns det kasst. Jag har träffat en del schyssta människor, men det är så annorlunda från hemma. Jag kämpar för att anpassa mig och skaffa vänner, men det är också svårt när man genomgår en känslomässig bergodalbana. Just nu kämpar jag för att ta mig igenom den här månaden och den här terminen, så får jag lösa resten sen. Jag kanske stannar kvar hemma efter jul. Jag kan inte göra något som inte känns rätt. Då kan jag hitta något annat att göra som känns mer givande och mindre jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej finis!

Förstår att det känns jobbigt nu i början, men allt kommer bara att rulla på när du väl vänjer dig vid allt och alla. (Det är många som också känner sig ensamma och vilsna!) Hur annorlunda det än är från här hemma, så kommer allt att ordna sig, och du kommer ha hur kul som helst! :] Vem vet, vid jul kanske du bestämmer dig för att stanna alla 4 åren iaf? :]

Du är ballast, glöm inte det. Massa, massa kramar! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback