19/7

Jag vet att mina inlägg har varit jätteledsna och så, men jag vill inte oroa er. Det är bara det att det är när man mår dåligt som man har tid att sätta sig ner och skriva. Har ont i hjärtat nu också för att jag saknar alla så mycket. Smärtan blir nästan fysisk bara för att känslan är så djupt rotad.

Jag ska iallafall försöka berätta lite om vad jag har gjort de senaste dagarna. Det har varit något som kallas GEWW, Golden Eagle Welcome Week. För att vi ska få upp skolandan och lära känna människor. Lära oss om att "blead black and gold". Svart och guld är alltså våra skolfärger. Jag har lärt mig massa skolramsor:

[i]S-OU-THERN, Southern Mississippi, U-S-M
B-I-G-G-O-L-D lets go big gold
Southern miss, to the top, let me see your booty pop, Southern miss, black and gold, lett me see your body roll
All the love in my heart there goes a southern mississippi x2 I love my southern miss, I love my southern miss, I love my southern miss, southern mississippi.[/i]

Sen har jag sprungit runt på olika föreläsningar, bl.a om återvinning på campus, hur man hanterar det nya livet på colleget (tyvärr inte utformat för oss som är så långt hemifrån som jag är), om hur man engagerar sig som volontär och jobbar med problematiska ungdomar och övergivna djur och fattiga människor och sånt. Jag har jobbat för att hålla mig sysselsatt helt enkelt. Det gör det hela lite lättare.

Har träffat massa sköna människor. Tjejerna på våningen under mig är galna och jätteroliga. Kommer bara ihåg tre namn: Haylee, Samantha och Money. Ska försöka nämna namn så ni får en uppfattning om vilka alla är.

Sen har jag Tanya som har varit i min GEWW-grupp. Hon är inte galen, utan en lugn trygg människa som är otroligt varm och förstående. Henne kan ni lägga på minnet, för hon kommer jag att fortsätta umgås med. Hon bor i byggnaden bredvid min.

Rachel bor i samma korridor som jag och har samma major också. Så det är skönt. Hon är vääääldigt udda, men trevlig.

Sen har jag ett gäng galna tjejer här i min korridor också. De är roliga och väldigt knäppa.

Från och med imorgon börjar skolan på riktigt med klasser och sånt. Då hoppas jag att allt ska bli bättre. Det kommer bli bättre då. Det måste jag intala mig själv iallafall. Det är mornarna som är värst, som tur är så kan jag ringa hem då för det är bra i tid. Den här kvällen känns lite jobbig, för jag är inte tillräckligt utmattad för att inte orka vara ledsen. Men har en grejj som jag måste göra för skolan online, och den tar sin lilla tid så ska göra det nu.

Hoppas folk känner sig lite mindre oroade över mig nu.

Kommentarer
Postat av: Emmi

vet att du kommer klara dig bra <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback