6/6

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDEEENTEEEEEN!
FY FAN VAD JAG ÄR BRA!

Det är helt sjukt. Efter 12 år i det svenska skolsystemet är jag klar, så jävla finnished! Jag slutade med 18 MVG, 1 G och resten VG. Jag är stolt över mig själv. Dagen var underbar. Vi började med champangefrukost bredvid skolan i solen. Underbart mysigt. När man blivit lite rund om fötterna var det dags för fotografering, vi får väl se hur de individuella bilderna blev ><, haha. Full och glad. Vi fortsatte i samma anda och tog gruppbilder. Sen var det dags för lunch, första och enda gången våran skola bjuder oss på det. Gott var det också, en härlig buffé. Lunchen höll på i en mindre evighet och talen var fina, men jag var hård. Jag ville inte vara sentimental, för jag ljuger om jag säger att jag inte bara känner lycka över att slippa skolan. Det brast dock när Pia, världens bästa lärare, delade ut betygen och grät. Hon är så bra.

Efter betygsutdelning var det dags, utspringet, det vi alla väntat på hela dagen! Jag sprang inte, jag promenerade med  värdighet! Mina skor tillät inte annat. Jag letade febrilt efter mina fina vänner. De stod med världens finaste skylt och varsit paraply som det var bokstaverat M A R T I N A på. Hur tjusigt som helst. Sen var det hemfärd. Jag körde på den alternativa varianten, inget flak här inte, vi åkte Ribb! Hur coolt som helst. Vi toppade 57 knop (över 100 km/h). Det var en galen upplevelse.

Väl hemma så kom jag faktiskt före gästerna, skillz yä! Det började ramla in folk till höger och vänster, inte en lugn stund. Jag fick massa fina presenter. Smycken, pengar, presentkort, och framförallt; min efterlängtade dator, en macbook! Såååå fin! Jag är så glad. Det var det enda jag hade önskat mig! Så fin var den.

Det kom både släkt och vänner och det blev en VILD mottagning. Alkoholen flödade, henkel var mest poppis. Vi badade bubbelpool, dansade, drack mer, sprang i skogen, drack mer. Det var drag fram tills 4-5 tiden. Då hade vi studenter varit uppe i ett dygn. Jag, Becka och Frida dvs, så vi slängde ut folk och knölade ner oss 4 stycken i mitt rum varav 3 av oss i min säng. Det blev inte mycket sömn inatt inte. 3 timmar kanske. Jag, Frida och Johan låg och garvade och vände och vred på oss. Stackars Becka som ville sova. Upp vid 8-9 tiden och ut i solen och svalkan utanför mitt basturum. Städningen tog 3 timmar tror jag. Galet. Har aldrig sett något värre!

Just nu är min mössa borta, men det löser sig, den kommer nog fram så småningom. Jag tror folk gick härifrån nakna. Kalsonger, t-shirtar, koftor, strumpor, skor, det var kläder överallt. Till och med i skogen. Jisses amalia. 90s ikväll om någon orkar gå dit med mig. Jag är pepp, även om jag mår som jag förtjänar. Det är totaly värt det!

Summan av kardemumman;
TACK FÖR EN UNDERBAR STUDENT FINA FINA MÄNNISKOR! JAG HADE SÅ JÄVLA ROLIGT!

NU ÄR DET SÅ JÄVLA SLUT PÅ SKITEN!

Kommentarer
Postat av: Isabella

HAHAHA ! :D ja fyfan vad vilt det var! Årets fest, my dear! GRATTIS! <3

2008-06-10 @ 12:13:04
Postat av: Isabella

HAHAHA ! :D ja fyfan vad vilt det var! Årets fest, my dear! GRATTIS! <3

2008-06-10 @ 12:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback